2011. november 21., hétfő

Sütőtökös-csicsókás nokedli ill. gnocchi képződmény

Csibepörkölt lesz, amellé anyu vmiféle főzeléket gondolt. Simán rávágtam, h legyen krumpli. Majd a következő pillanatban eszembe jutott, h az nekem mellőzött élelmiszer. Jó, akkor legyen vmiféle csicsókás köret. Igen, de mi?!
A Fazékban (Facebookos zárt csoport) kértem segítset, először gnocchi jött, majd nokedli. Majd Tiszta tésztánál találtam normál rusztikus gnocchi receptet. Tegnap sült egy kis sütőtök, ahogy néztem a blogokat, jó párosítás, miért ne gondoltam. 



Tehát a recept:

  • 40dkg héjában főtt csicsóka
  • 10dkg sült sütőtök
  • kb. 15-20dkg liszt - de kb amennyit felvesz
  • egy kevés zsír
  • 1 tojás
  • csipet só
A csicsókát puhára főztem, majd megpucoltam és krumplinyomóval összetörtem.
Sajnos, kétféle csicsókát használtam, piacon vásárolt anyókás nagyon hamar megfőtt, megpuhult, szemben a zöldségesnél vásárolt, kevésbé rücskös fajtával. Így kisebb darabkák maradtak benne, de ezt már kb. akkor észleltem, mikor tésztává próbáltam formázni.
Szóval, összetörtem a csicsókát, majd szitán áttörtem a sütőtököt is. 
Lisztből halmot képeztem, bele a csicsókás-sütőtök, kissé összedolgoztam, majd a közepébe lyukat fúrtam és ment bele a tojás és kevés zsír és a csipet só. 
Menet közben gondoltuk anyuval, h ketté választom és egyik feléből lesz nokedli, a másikhoz pedig adok még lisztet és lesz gnocchi.
A nokedli jobb lett, legalábbis kinézetre. :) Pedig ez életem második nokedlije. :)
A gnocchit próbáltam rusztikusan, ahogyan Tisztatészta is csinálta, villa stb, de  hát eléggé kivehetetlen a villa forma. :) De a lényeg, h finom!!! 
és a végkifejlet:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése