2022. január 12., szerda

Wokos zöldségek marinált tofuval

 Végre eljutottam bevásárolni s nagyjából mindent meg is vettem. Úgyhogy jó pár nap lemaradással, de elkészülnek az ételek, amiket Kicsivú 5 elem konyhája - Fűszerezd meg! kihívás "tanfolyamán" kaptunk. 

Tofutól kicsit ódzkodtam, nagyon-nagyon régen ettem, de az vmi förtelmes volt. Szerencsére, ez a mostani, nagyon finom, ízletes. 


Hozzávalók:

  • 2 ek kókusz zsír - Föld (nekem olívaolaj volt itthon)
  • 2-3 vékony szeletke gyömbér - Fém
  • 1-2 gerezd fokhagyma - Fém
  • 2-3 újszál újhagyma v 1 kis vöröshagyma - Fém
  • 50dkg laskagomba-Föld
  • 1 kápiapaprika - Föld
  • 1 saláta cukkíni - Föld
  • 2 közepes sárgarépa - Föld
  • 1 marék napraforgómag - Föld
  • 1 tekerés frissen őrölt fekete bors -Fém
  • 2 ek szójaszós - Víz
  • 1 löttyintés száraz fehér bor v rozé - Fa
  • 1 kis csokor friss petrezselyem - Fa (ez nekem elmaradt)

Tofuhoz:

 

  • 1 ek kókuszzsír - Föld
  • 1 szeletke gyömbér felaprítva - Fém
  • 1 gerezd fokhagyma  felaprítva - Fém
  • 1 csomag tofu vékony szeletekre vágva - Víz
  • 1/2 tk Erős Pista  v Édes Anna - Fém/Föld (én a saját chili lekváromat használtam)
  • 2 tk szójaszósz - Víz

 

Elkészítés: 

Minden hozzávalót előkészítünk, a gyömbér, szeletekre, a fokhagymát is. Répát gyufaszálra, a hagymát karikákra, a paprikát csíkokra, a cukkinit karikákra, a gombát csíkokra. 

Petrezselyemzöldet felaprítjuk, a tofut szárazra töröljük és vékony szeletekre vágjuk. 

Először a zöldséges egyveleg készül el. 

Wokban felhevítjük az olajat, mehet rá a gyömbér és a fokhagyma. Kevergetve pirítjuk, majd mehet bele a hagymakarika és a répa szálak, utána  a paprika, a cukkini és a laska. Tekerünk rá borsot és  megszórjuk napraforgómaggal. Mehet rá a szüjaszósz és a löttyintésni fehér bor. Roppanósra pirítjuk majd a végén összeforgatjuk a petrezselyemzölddel. 

 

Wokot szárazra töröljük, felhevítjük, mehet bele a kókuszzsír, majd a gyömbér és a fokhagyma,kevergetve pirítjuk. Utána a tofu csíkok, ha szeretjük a csípőset, Erős pista, ha nem akkor Édes Anna. kb 2tk szójaszósszal ízesítjük még. Összeforgatjuk, dobva-rázva összerottyantjuk. 

 

 

Forrás: Kicsivú - 5 elem konyha - Fűszerezd meg! kihívás 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése