2015. november 19., csütörtök

kenyér

Kerestem egy kenyér receptet, vmi újat, új ízt,amibe nem kell öregtészta. Találtam is egyet, amibe gyors kovász kellett, első neki futásra, az íze jó volt, a külleme elég gáz. Másodszor másik formába próbáltam, de annak nincs teteje, harmadjára is ebben készítettem, de elég jól nézett ki, ahhoz, h idekerüljön.



Az eredeti recept: Fehér cipó

A recept ugyanaz, nem változtattam, talán annyit, h most tk rozslisztes kovászt készítettem.

Hozzávalók:

gyors kovász:
15dkg liszt
3dkg élesztő (7dkg porélesztő)
annyi langyos víz, h lágy tésztát kapjunk, csak összekeverni, letakarni s 3 órán keresztül érlelni

kenyér:
kovász
50dkg bl 80 liszt
1ek só
kb. 280ml langyos víz

Dagasztógép 7es fokozatán megdagasztatom, majd átgyúrom és még duplájára kelesztem, majd megvágom s először 230fokon, majd kb. 25 perc után 210 fokra leveszem a hőfokot.
Nem szoktam előmelegíteni, mert cserépedényben sütöm, nem szeretném, ha megpattanna.

mivel, nincs tetője az edénynek, ezért most alufóliát raktam rá ill. a egy kis lábosba vizet, h gőzös levegő legyen benn. Aztán kb. fél időben leveszem a fóliát. Egész jól néz ki. De még enged némi kísérletezést.

Amúgy finom, anyu azt mondta, h ennek már kenyér íze van.
Azt hiszem, nemsokára kipróbálom a rendes kovászt is ill. az öregtésztát. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése