2011. december 12., hétfő

Oreo keksz

Végre hozzám is elért az ihlet, h elkészítsem. Fázis késésben vagyok, úgyh macaron és pavlova is lesz idővel. :) Sok-sok receptet megnéztem, végül TücsökBogár leírására esett a választás. Egy az egyben úgy készítettem, legközelebb sztem, picit csökkentem a krém porcukor tartalmát, mert halandóknak is édes volt. :) Ajándékba ment volna, de csak a mikulás csomagig jutott, megettük. Akadt néhány törött is, majd este apu kérdi, h esetleg van-e még törött darab. Hát nem volt, de mivel én is csak 1et kóstoltam, ezért betudtam próbaadagnak. :) 




Hozzávalók:

a kekszhez:
22,5 dkg liszt
12,5 dkg holland kakaó, cukrozatlan (szigorúan holland, mert attól lesz olyan szép sötét színe)
1 teaskanál szódabikarbóna
1/2 teáskanál sütőpor
12,5 dkg porcukor
12,5 dkg vaj
1 db tojás

a krémhez:
5 dkg vaj
25 dkg porcukor, 
4 evőkanál tejszín,
1 teáskanál vaníliakivonat



Először elkészítettem a krémet. A vajat habosra próbáltam keverni a cukorral. Legközelebb azt hiszem, picit megolvasztom, akkor jobban fog sikerülni, biztosan. , hozzáadjuk a vanília kivonatot is. Nálam, vanília rúd kikapart része volt. Majd kanalanként hozzákeverjük a tejszínt is, felhasználásig, a hűtőbe tesszük.
A lisztet átszitáltam, majd összekevertem a kakaóval, a szódabikarbónával, a  sütőporral, és a sóval.
A vajat picit megolvasztottam, habosra kevertem a cukorral, majd a tojást is hozzáadtam, majd addig kevertem, míg sima egynemű nem lett. Eztán hozzáadtam  a lisztes keveréket és gyúrófejes géphiányában átváltottam kézi vezérlésre.. Addig kell vele dolgozni, míg szép fényes tészta nem lesz. Ha nincs gépünk, akkor kb. 20 percet a hűtőben pihentessük. Ha rendelkezünk géppel, akkor nem szükséges.
Kisebb adagokban nem túl vékonyra nyújtottam. 5 cm-es pogácsaszaggatóval kiszúrtam. Majd a sütipecséttel megnyomtam, h legyen rajt vmi minta is.
Sütőpapíros lemezre rakosgattam és előmelegített sütőben 160 fokon, 7 perc alatt készre sütöttem. Elég neki annyi, kb.hőfok van nálunk, de az időt azért figyeltem, és elég volt neki a 7 perc valóban.
Nem kell jobban megsütni, mert akkor nagyon kiszárad. Amikor kivesszük a sütőből még puhának tűnik, de amikor kihűl, akkor finom roppanóssá válik. Kihűtöttem.

A krémmel nem kell spórolni, mehet bele bőven, viszont óvatosan kell bánni a keksszel, mert hamar tőrik, aminek persze a család nagyon örül. :)
Technika az előbb leírtakat figyelembe véve:
Kihűlt keksz egyik felére 1 teáskanálnyi krémet tettem,  majd rátettem a  keksz másik felét és addig nyomtam össze óvatosan(!!!), amíg a krém elérte a kekszek széleit. Egy kés segítségével eltávolíttam a felesleget a szélekről.
Pár percre, amíg a krém megszilárdul hűtőbe tettem és már fogyasztható is.
30 darab keksz lesz belőle, bőven elég belőle 1db, nagyon tömény a kakaótól! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése