2012. február 21., kedd

Lángolt csirketál

helyett, simán pulykamell. 

Ma, nem terveztem, h az életemet a konyhában töltöm, de aztán mégis úgy sikerült. Egy nagyobb pulykamell került elő, először kebab és steak burgonyás ebédet gondoltam, aztán vhogy a Kifőztük februári számában található Lángolt csirketál lett a befutó. :) 




Hozzávalók: 

  • 1 egész filézett "szárnyas"mell (kb. 50dkg)
  • 1 érett alma (2-t használtam)
  • 1 nagyobb vöröshagyma (szintén 2)
  • 2 nagyobb v 4 kisebb krumpli ( szintén több lett)
  • 2 nagyobb sárgarépa (4 lett)
  • fokhagyma ízlés szerint
  • darabka gyömbér
  • kevés tabasco 
  • bors
Páchoz

  • 2ek méz
  • 2ek mustár
  • fokhagyma
  • 1ek fahéj
  • 1kk reszelt szerecsendió
  • 1kk őrölt szegfűszeg
  • 1ek curry
  • 1ek csípőspaprika-krém (csípős pirosarany)
  • 1/2dl olaj
  •  
sütőzacsi

Először elkészítettem a páclét, majd a húst vékonyra felszeltem. A páclevet ráöntöttem a húsra és hagytam, hadd ismerkedjenek. Elméletileg, legalább addig, amíg a zöldségeket előkészítjük, nálam kicsit tovább tartott. 
Majd a zöldségeket, megmossuk, hámozzuk, egyenlő nagyságú darabokra vágjuk, kivéve az almát. 

Először próbáltam sütőzacskóval, de a végén kivettem, mert nem akart benne sülni. Nem tudom miért... 
Szóval, sütőzacsi aljába először a zöldségeket tesszük, fokhagymát, majd a húst és ráöntjük a páclevet. Sózzuk, borsozzuk, jól összerázzuk, h mindenhol érje a páclé. Én ekkor dobtam bele a gyömbért és egy kevés tabascoval meglocsoltam. Hőálló edénybe tettem, bekötöttem, megszurkáltam és betettem a sütőbe. 180 fokos sütőben 45 perc alatt megsütjük. 
Mivel, nekem vmiért nem akart sülni, ezért kiszedtem a zacsiból és elterítettem a tepsiben, kicsit meglocsoltam még olívaolajjal, lefedtem alufóliával és így sütöttem, míg el nem készült. 
Finom, viszont, nekem lángol. :)

1 megjegyzés: