2012. február 2., csütörtök

Buktapuding

Jó régóta készülök már a kenyér/kalácspudingra. Mindig megelőztek, vagy felhasználásra került az alapanyag, v a tik eledel lett. :) 
Most viszont maradt 4 bukta, mivel anyuval elbeszéltünk egymás mellett. Mondtam, h készítsen buktát kedden és akkor tudnak belőle vinni, ami marad, az nekünk bőven elég lesz. Szerdán mikor felkeltem, láttam, h ez egész adag, és semmi nem hiányzik belőle. Persze, h nem fogyott el, hiába ettem reggel-este. 
Így most több helyütt is utána néztem a kalácspudingnak, de Mézigirl receptjét vettem alapul.






Hozzávalók: (ami nekem volt)

  • 4 lekváros bukta
  • kb. 8dkg étcsoki 
  • mazsola
  • ízlés szerint mogyorós csokilikőr
  • 5 tojás
  • 3,5dl tejszín
  • 2,5 dl sűrített tej (7,5%-os, aldis)
  • 1,5dl tej
  • kb. 10-12dkg barnacukor
  • 1 vanília rúd
  • vaj 
A buktákat kis kockákra vágtam, megszórtam az apróra vágott étcsokival, majd a mazsolával. 5 tojást habosra felvertem a cukorral, hozzáadtam a tejszínt, a kétféle tejet, a vanília kikapart részét és a likőrt. 
Ráöntöttem a buktára, kicsit lenyomkodtam, hagytam állni 15 percet és betettem a sütőbe. 
Mivel jénaiba tettem, így hideg sütőbe, kb. 30 percre, míg aranybarna nem lesz. 

2 megjegyzés:

  1. Ez tetszik, még nem is hallottam hasonlóról :)
    Nekem való, egyszerű, gyors .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. és finom is, és a maradékot is el tudod tüntetni :D

      Törlés