2010. december 14., kedd

Sütőtökös-mákos rétes

Kb. 2-3 hete vettem réteslapot, h majd készítek vmi finomat. Ez elmaradt. Gondoltam, felhasználom a régóta sínylődő sütőtököt és lesz tökös-mákos rétes. Körbenéztem a neten és erre jutott a választás. Apró változtatás, nem találtam őrölt szegfűszeget, viszont tettem bele vaniliarúdat ill. apróra vágott kandírozott gyömbért. 



Tehát a recept:

-15 dkg darált mák
-tej
-10 dkg mazsola
-cukor
-citromhéj, őrölt fahéj és szegfűszeg, gyömbér, kardamon
-40 dkg sütőtök lereszelve (utólag ötlet kóstolóktól: kicsit megdinsztelni, főzni, h szaftosabb legyen. De sztem, max egy kis narancslét tennék hozzá... vagy még a sütés ami szóba jöhetne...)
- 6db-os réteslap, 2-2-t használtam egy rúdhoz
Az egyes lapokat olajjal kentem meg ill. a tetejét olaj+tojás keverékével.

Előmelegítem a sütőt. 

Meghámoztam a tököt, majd lereszeltem, szórtam egy kis sót, h levet eresszen. Nem tette. :) Majd kimértem a mákot, a megáztatott-lecsöpögtetett mazsolát hozzáadtam, felöntöttem tejjel, majd sűrűre főztem. Közben hozzáadtam a fahéjat, a citromhéjat, az apróra vágott kandírozott gyömbért és 1 vaníliarudat. Majd ízlés szerinti porcukrot is adtam hozzá. Kihűtöttem, majd hozzákevertem a lereszelt, kinyomkodott, lereszelt tököt. 
Egy konyharuhát bevizeztem és erre raktam rá az első réteslapot, olajjal bekentem, majd ráhelyeztem a másodikat is, ezt is  bekentem, megszórtam morzsával, majd ráhalmoztam a massza egy részét, feltekertem és mehet a sütőpapírral bélelt tepsire. Ezt még egyszer elkövettem. 

A fenn maradó két réteslapba egy kakaós-kekszes-almás masszát raktam. Itt a morzsa helyett a darált kekszet használtam, majd arra a lereszelt, lecsepegtetett alma és kakaó került. 

Mikor mindhárom már a tepsiben feküdt, megkentem őket olaj+tojás keverékével és mehet is be a sütőbe. Mikor elkészült egy kis porcukrot hintünk rá és kész is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése