2021. január 23., szombat

Kati kovászos kuglófja

 Pár hete, erőt vettem magamon és nekifogtam a kovásznak. Kovász számomra egy érzelmi hullámvasút, sok-sok türelmet igényel. DE megéri. Szép kis kenyérkém lett. Majd szembejött egy kedves ismerős oldalán ez a kuglóf is, gondoltam, majd egyszer. El is kértem a receptet. Úgy hozta, hogy végül elkészült, kicsit göröngyös úton, de meglett.Elszámoltam a kovász feletetési időt, így kb éjszakába nyúlóan került sor az előtészta elkészítésére. Mire egy másik ismerős közölte, h a pékek is éjjel dolgoznak, úgyh semmi gond. :) Szóval, én elkészítettem az előtésztát, majd reggel iziben elvittem anyuhoz, hogy majd ő a többit csinálja, mert nekem közben a kenyeremet kellene sütni. :) Anyu írja is, h ez legalább este fog elkészülni,mert hát 5 óra pihentetés stb. ??? nem tudtam elképzelni, h miért is, hát ő úgy gondolta, hogy én csak a kovászt vittem oda és neki még az előtésztát is meg kell csinálni, paff, így gyors korrekció és a főtésztán korrigált kicsit s finom lett. Viszont, nekem otthon közben beintett a sütőm, így a kenyérrel a finisben át kellett cuccolni anyuhoz. Kb. harc ment a sütőért. DE mindkettő szépen megsült s finom is lett. 





Előtészta: 

  •  10 dkg kovász,
  • 10 dkg finomliszt,
  • 80 g tej
  • 2 tk méz 

ezt 5 órát szobahőmérsékleten pihentetni egy fedeles edényben. 

  • 500g liszt 
  • 3 ek porcukor,
  • 2,5-3 dl tej 
  • amiben elmostam 1 dkg élesztőt ,
  • vanília paszta,
  • 1 citrom és 1 fél narancs héja.
  • kandírozott narancshéj
  • mazsola 
  • rum v narancslikőr
  • birsalma sajt 
Ezt kidolgozom,
  • majd 10 dkg olvasztott vajat több részletben hozzáadom.
 Hólyagosra dolgozom,majd kelesztőtálban duplájára kelesztem (kb 1 óra) 
Addig birsalmasajtot,kandírozott narancshéjat összekockáztam,mazsolát leforráztam. 
Ez utóbbiról leöntve a vizet,pici narancslikőrbe (nálunk rumban) pihent,ezt be is szívta.
Tésztát ezután ujjbeggyel kicsit kilapogatom és rászórom a tölteléket.
 Hajtogatom,de már hosszúkásra igyekszem. 
Pihenés negyed óra, aztán kicsit sodrok még rajta,hogy hosszabb hurka legyen.
 Zsírozott,lisztezett kuglófformába teszem,és újra duplájára kelesztem. 
Ez úgy kb 1 óra,előmelegített 180 fokos sütőbe teszem,picit a tetejét vízzel lespricceltem meg a sütőt belül. 5-10 perc után 165 fokra visszavettem és összesen 40-45 perc kellett neki! 
 
Jó étvágyat!
 
Forrás, Polákovits Katalin

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése