2012. május 7., hétfő

Csíkos torta

Szülinapi megbízatást kaptam, tortasütésre, volt néhány kitétel, ami jobb, ha nem szerepel benne, de a többi akármi lehetett. Először egy baileys-es torta volt a porondon, majd gondoltam, a kb. karácsonykor evett csíkos sütit tortává avanzsálom. Kata receptjére esett a választásom, természetesen, ezt-azt tettem hozzá. 




Hozzávalók: 
1. lap:
  • 5dkg kristály cukor helyett barnát tettem 
  • 5dkg liszt
  • 1 tojás
  • 1dl tejföl
  • 3 ek kakaó
  • 3ek tej
  • 1mk szódabikarbóna
  • pici só
  • 3ek kakaó
2. lap:

  • 5dkg barna cukor
  • 5dkg liszt
  • 1 tojás
  • 1dl tejföl
  • 1mk szódabikarbóna
  • pici só
  • 5ek darált mák
  • citrom reszelt héja és kevés citrom aroma ( ez is kitétel volt, így inkább aromát használtam)

3. lap: 
  •  5dkg barna cukor
  • 5dkg liszt
  • 1 tojás
  • 1dl tejföl
  • 1mk szódabikarbóna
  • pici só
  • 5 ek darált dió
  • kevés citrom aroma
  • pici rum
A tojást habosra vertem a cukorral, majd hozzáadtam a tejfölt, a lisztet, a szódabikarbónát és a többi (kakaó, mák, dió) hozzávalót. Minden egyes lapnál így jártam el. 
Mivel kevésnek tituláltam a mennyiséget, így nem mertem a 26cm-es tortaformába megsütni - de utólag, tudom, h simán ment volna - így csak a 24-es formában sütöttem meg, laponként. 180 fokon kb. 10-15 perc alatt. 

Míg kihűlt a tészta, elkészítettem a tölteléket. 

Töltelék: 
  • 1 l tej
  • 8ek búzadara
  • 20dkg margarin
  • 18dkg porcukor
  • 1ek vaníliás cukor helyett a karácsonyra elkészített vaníliás-kardamom elíxirből egy kupica :)
  • pici só
A tejet felforraltam a sóval és a darával. Sűrűre főztem, majd hagytam kihűlni. Egy kicsit megolvasztottam a margarint, majd a porcukorral kikevertem, hozzáadtam az elíxirt és a kihűlt darához adtam. 

Alsó rétegnek a kakaóst tettem, majd megkentük - anyu itt már belépett a képbe - a krémmel, rá a mákos, töltelék, majd a diós tészta. A torta külsejére is ez a krém került, tetejére és oldalára tortadarát szórtunk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése