2011. augusztus 13., szombat

Lecsós marhaszelet tarhonyával

A héten én főzök, szülők nyaralnak, úgyh ketten vagyunk. Volt elfekvőben marhahús a fagyasztóban. Úhgy vmi újat szerettem volna készíteni.



Hozzávalók két főre:

  • 20dkg sovány marhahús (ez kb. 2 szelet hús, nekünk 6 kisebb volt, természetesen a többi hozzávalót is növeltem)
  • fél fej vöröshagyma
  • 2 közepes paradicsom
  • 3 közepes paprika
  • só, bors, 
  • pirospaprika
A megtisztított hagymát karikára, a megmosott paprikát szeletekre vágjuk, megsózzuk, a teflonlábasban szárazon lepirítjuk, megszórjuk kb. evőkanálnyi fűszerpaprikával, majd felöntjük még 1dl vízzel, és mikor felforrt, beletesszük a két szelet marhahúst.Mikor a hús félig megpuhult, hozzáadjuk a feldarabolt paradicsomot. Végül addig pároljuk, amíg a hús egészen meg nem puhul. Erre időt kell szánni, sztem, 2 órát biztos párolgattam. :) Télen 30dkg konzerv lecsóból készíthetjük. 

Egy adag energiatartalma: 1077,5kj (256,5 kcal), 
fehérjetartalom: 18,7
zsírtartalom: 14,3g
szénhidrát: 9,1g

Ha 300g konzervlecsóból készítjük, akkor egy adag energiatartalma: 1156,5 kj (275,5kcal)
fehérje: 18,8g
zsír:14,3g
szénhidrát: 12,9g

Ez két főre szól, forrás: cukorbetegség és diéta c. könyvből 

Tarhonyát adtam hozzá, nem sikerült túl jól, pedig nem először készítettem. Talán kissé ellinkeskedtem a témát. 

250gr tarhonyát lemértem és kb. 62gr volt a CH tartalma.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése