2011. április 27., szerda

Medvehagyma pálinka


Azt hiszem, ezt mindkét helyre kiteszem, ide és a fűben-fábanra  is. Ha esetleg vhol még talál medvehagymát, akkor neki tudjon állni. :) Még én is szétnézek, hátha szerencsém lesz és az árnyas fák alatt még nem indult virágzásnak...

  • 20 friss medvehagyma levelestől
  • 1 liter gabonapálinka
A medvehagymát legjobb bokrostól kiszedni, és folyó víz alatt alaposan megtisztítani. A hagymácskákat hagyjuk egyben, a leveleket pedig vágjuk össze durvára. A hozzávalókat rakjuk üvegbe, és öntsük fel a gabonapálinkával. Hagyjuk két hónapig érni árnyékos helyen, majd pedig szűrjük le. 
A medvehagyma vérnyomáscsökkentő hatású, vagyis magas vérnyomásúaknak kimondottan ajánlható. A vérellátottsághoz kapcsolódó problémák és érszűkületre való hajlam esetén általános megelőző hatású. 

Alkalmazása: naponta kétszer 20ml medvehagyma pálinka (legjobb reggel és este)

forrás: Gabriele Bickel - likőrök, pálinkák gyógyitalok c. könyve

7 megjegyzés:

  1. húúúú na ezt jövőre! :D Milyen íze van?

    VálaszTörlés
  2. nem tudom, mert későn nyitottam ki a könyvem! :) És ahogy néztem, már virágzik, ilyenkor meg már nem az igazi!!!
    úgyh nekem is marad jövőre! :)

    VálaszTörlés
  3. oké-oké, csak azt hittem már ittál valahol :) Én már nem látok egy ideje sehol se medvehagymát, csak recepteket :D

    VálaszTörlés
  4. Szia Kinga!

    Èn ezt két évvel ezelött elkészítettem és meg kell hogy mondjam, az íze nagyon erös! Èn mindig egy kevéske paradicsomlével ittam, mert az jól illik hozzá és egészséges is. Még van egy üveggel, de nem tudom, hogy lehet-e inni, mert már két éves.... Szerinted?

    Üdv,Krisz :-)

    VálaszTörlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  6. szóval, ha jó minőségű anyagból készült, mármint a pálinka, sztem, akkor simán iható, de gondolom, még erősebb lehet!

    VálaszTörlés